20091214

Ny blogger


Denne bloggen ble opprettet for en god stund siden, ja, det er vel snakk om noen måneder. I bloggverden er ikke det så lenge. Det hadde kanskje vært annerledes om vi hadde opprettet en twitter.
Denne bloggen er som ei hjemmeside for prosjektet "Rekruttering av menn til barnehagene". Da jeg sa ja til å overta bloggen, fant jeg fort ut at jeg måtte gjøre om sjangeren litt. Jeg tar denne bloggen over i blogglandet som ligger på grensen mellom den personlige og formelle sonen. Det finnes nemlig ikke all verdens med nyheter og konferanser å skrive referater fra, men jeg tror heller ikke det er så interessant i lengden.

For et par år siden, underviste jeg på førskolelærerutdanningen ved UiA. Det var ikke mange menn på studiet, men noen var det. Det er ikke vanskelig å argumentere for at vi bør ha flere menn i barnehagene og det er heller ikke de argumentene jeg ønsker i første runde.

I denne bloggen ønsker jeg å jakte på grunnene til at menn som står ved et yrkesvalg, skal velge barnehagen. Jeg søker rett og slett å få svar på følgende spørsmål:
  • Hvorfor jobbe i barnehage?
  • Hvilke kvaliteter har denne arbeidsplassen som ingen andre har?
  • Har førskoleyrket noen hemmeligheter?
Før jeg setter igang jakten på menn i barnehager, vil jeg i neste innlegg skrive litt om "IKT i barnehagen".

Har du tips eller kommentarer til noe av det jeg skriver, er det flott om du legger igjen en kommentar:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar